יום ראשון, 22 בספטמבר 2013

ללמד ילדים לצייר

הבטחתי לקטנה שנצייר פירות.
הבטחות, כידוע, צריך לקיים.

אני זוכרת שפעם, כשהייתי ילדה, סבא שלי לימד אותי לצייר. הוא הושיב אותי ליד השולחן בסלון הדירה הקטנה שלהם, לקח תפוח אדום והניח אותו על השולחן.
עכשיו, כך אמר לי, תציירי את התפוח.

הוא לימד אותי להתבונן, ולצייר מה שאני רואה ולא מה שאני חושבת שאני רואה.
הוא לימד אותי שבתפוח אדום יש כל מיני צבעים.
הוא לימד אותי שיש לתפוח צל, ושהצל הוא לא שחור. גם בו יש כל מיני צבעים.

שעור טוב קיבלתי מסבא שלי.
אתן מתנה כזאת גם לבת שלי.

אז ישבנו לשולחן והכנו אותו לציור. 














קערה שלמה  של פירות זה יותר מידי לנסיון ראשון. אפילו שהיא כל כך יפה...

לכן בחרתי שני תפוחים והעמדתי אותם.

ככה זה נראה מהכיוון שלה-















וכך מהכיוון שלי:















התחלנו לצייר.
היא מתבוננת, כמו שלימדתי אותה















ומציירת בריכוז















פירות הם יפים.














הנה הציור שלה




והציור שלי




לי התחשק עוד ציור, בצבעים שמחים














לה התחשק לצייר זיקוקים














והנה כל הציורים, נראה מספיק בשביל עמל היום?




אבל הצבעים עוד קורצים, והפירות מחכים...





בא לכם פתאום לצייר?

11 תגובות:

  1. ממי איזה יופי של פוסט! ואיזה תוצרים! התפוח לא נופל רחוק מהעץ (חחח). מרוצה ממך וממאיוש. אהבה ונשיקות תף

    השבמחק
  2. מקסים, בת כמה הקטנה שלך ? אני ממש מחכה שאצלי תהיה מוכנות לפעילות כזאת..

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה! היא תכף בת שבע. הייתה מוכנה כבר מזמן.

      מחק
  3. מעורר השראה... ינוסה!
    איזה כיף לה שאמא שלה מלמדת אותה להתבונן בגיל כזה...

    השבמחק
  4. יופי!
    כיף שאת מעבירה לילדה את ה"גחלת" והיא עמדה ב"משימה" ממש יפה. הרישום שלך נפלא!
    מצחיק אבל פעם ציירתי ממש את אותם שני תפוחים בפוסט שדיבר על "צבעים משלימים" - אדום וירוק יחד עושים לנו את זה... ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יעל!
      כנראה שהצבעים האלה באמת עושים לנו את זה:)
      אחפש את הפוסט ההוא.

      מחק
  5. בשביל ילד ציור זה סמל. ציור מראיה לא בא בטוב. כמובן, היא הבת שלך והיא תנסה לעשות מה שאת אומרת.

    השבמחק